För utställare 2015

De senaste årens utvecklingsarbete av TUR bar frukt vid 2014 års mässa, vilket visade sig i form av kraftiga ökningar av förbokade möten, seminariedeltagare, försäljning m.m. Nu fortsätter vi på den inslagna vägen med fokus på affärsnytta, kunskap och inspiration och bygger om TUR till något helt nytt.

TUR 2015 kommer att se annorlunda ut jämfört med tidigare år. Det blir en fackdag, torsdagen den 19 mars, som innehåller tre olika mötesplatser; Business Travel & Meetings Forum, Scandinavian International Travel Meet samt Svensk besöksnäringskongress.Mötesplatserna ligger parallellt under torsdagen med möjligheter till gränsöverskridande aktiviteter under dagen och kvällen.

Fredag, lördag och söndag (20-22 mars) blir renodlade publikdagar och går under namnet Resemässan i Göteborg. I september är det dessutom premiär för Resemässan i Stockholm, en renodlad konsumentmässa i lite mindre format.

2015

Torsdagens fackdag kommer att bestå av följande mötesplatser

Svensk besöksnäringskongress för dig som är verksam inom svensk besöksnäring. Här kombineras nätverks- och affärsmöten med kunskapsinhämtning och inspiration. Du får en ökad insikt i den politiska agendan för Sveriges framtid inom besöksnäringen, hur allt ska hänga ihop och hur vi tillsammans gör besöksnäringen till Sveriges nya basnäring.
Läs mer om Svensk besöksnäringskongress.

Scandinavian International Travel Meet. Här samsas du som säljer utlandet mot skandinaviska resenärer med köpare som säljer produkter till utlandet – en mötesplats för köpare och säljare - för utländska företag och destinationer att möta skandinaviska resebyråer, researrangörer, eventarrangörer och andra köpare i en effektiv speed-datingmiljö. Här finns möjligheter både till förbokade och spontana möten.
Läs mer om Scandinavian International Travel Meet.

Är du verksam inom eller riktar dig mot affärsresesegmentet? Vi skapar en unik mötesplats där köpare och säljare inom rese-, mötes- och eventbranschen från hela Norden träffas. Dagen består av en konferens med nischat innehåll just mot affärs- och mötessegmentet och med spännande nätverks- och affärsmöjligheter.
Läs mer om Business Travel & Meetings Forum.

Mötesplatserna ligger parallellt under torsdagen med möjligheter till gemensamma gränsöverskridande aktiviteter både under dagen och kvällen.

Publika dagar

Resemässan i Göteborg
Fredag, lördag och söndag (20-22 mars) blir rena publika dagar med utställning och fokus på information, inspiration och försäljning av resor och reserelaterade produkter på plats. Förra året kunde allmänheten ta del av både mässan Nordic Outdoor och TUR. Men vi vill mer än så! Till 2015 blir det både en äventyrsdel på TUR och vi satsar än mer på upplevelser, fart och fläkt och en ökad puls i hallarna.
Läs mer om de publika dagarna i Göteborg.

Resemässan i Stockholm
Det tog 32 år. Men nu är det klart. TUR, Skandinaviens ledande mötesplats för resor, turism och möten, öppnar en konsumentmässa i Stockholm! Det sker på den centrala mötesanläggningen Stockholm Waterfront den 26-27 september 2015. Vad vi gör i Stockholm är en renodlad konsumentmässa i lite mindre format. Lokalerna begränsar oss till 50-60 utställare. På utställarsidan räknar vi med en blandning av länder, svenska destinationer, resebyråer, transportörer, hotell och aktivitetsarrangörer.
Läs mer om de publika dagarna i Stockholm i september 2015.

För fackbesökare / For trade visitors

Registrering i förväg krävs för tillträde till TUR:s mötesplatser som fackbesökare.

Scandinavian International Travel Meet

Business Travel & Meetings Forum

Svensk besöksnäringskongress

Preregistration is required for access to TUR:s Trade day events.

Scandinavian International Travel Meet

Business Travel & Meetings Forum

Svensk besöksnäringskongress