Presstjänst - MyNewsdesk

Presstjänst för utställare på Svenska Mässan

Att ställa ut på Svenska Mässan innebär så mycket mer än att bara ha en monter. Det handlar om att engagera publiken och om att lyckas fånga deras intresse före, under och efter mässan. Med hjälp av Svenska Mässans samarbetspartner Mynewsdesk kan ni nå ut med ert material, till exempel pressreleaser, nyheter eller bilder, till dem som är intresserade av just er bransch.

Vad är Mynewsdesk?

Mynewsdesk är en webbaserad PR-plattform som ger nyheter och pressmaterial stor spridning och räckvidd. Med hjälp av Mynewsdesk kan ni kommunicera med journalister och opinionsbildare och ni får dessutom större möjligheter att hamna högt upp vid sökningar på Google.

Varför ska jag använda mig av Mynewsdesk och vad kostar det?

När ni anmäler er som utställare på Svenska Mässan får ni under mässperioden använda presstjänstens fulla kapacitet. Ert material kommer då till exempel att läggas på er egen hemsida, vilket leder publiken till både er monter och er hemsida. Att skicka ut pressmaterial, både till journalister och till er egen hemsida, med hjälp av Mynewsdesk är gratis. Efter mässperioden kan ni välja att fortsätta med en gratisversion av presstjänsten eller att övergå till ett betalabonnemang.

Är det svårt?

Verktyget som sådant är enkelt, men om ni inte tidigare använt någon liknande typ av verktyg kan det vara fördelaktigt att få en genomgång för att förstå hela dess potential. Vid frågor har Mynewsdesk en kundservice som gärna svarar på era frågor. Mynewsdesk har dessutom som mål att kontakta er så fort ni har registrerat er och ge er en demonstration av verktyget.

Mynewsdesks kundservice
E-post: support@mynewsdesk.com
Tel: 08-644 89 50
För mer information besök www.mynewsdesk.com/se

Övriga frågor kring presstjänsten
Annika Orgert, informationschef på Svenska Mässan
E-post: annika.orgert@svenskamassan.se
Tel: 031-708 80 06

Discover America

Discover America